אאא

נוסעים ברכבת הקלה? המסלול משתנה - למשך חודשיים; החל ממחר (רביעי), במסגרת מבצע עבודות חיבור התוואי האדום של הרכבת עם התוואי הירוק החדש, קו הרכבת הקלה בירושלים יופסק מהתחנה המרכזית להר הרצל - למשך חודשיים.

ההשבתה היא השלב השני במבצע "בן דור" לחיבור מסילות הרכבת הקלה, וכאמור, במסגרתו יושבת מקטע נסיעה ברכבת, מהמרכזית להר הרצל, במקביל, עיריית ירושלים תתגבר מערך היסעים לתגבור קווי האוטובוס הפעילים.

בחברה ממליצים להימנע ככל האפשר מנסיעה באזור זה ברכב פרטי בתקופת העבודות ולהשתמש בדרכים חלופיות. מעבר הולכי רגל יתאפשר כרגיל והגישה לבתי המגורים, לעסקים ולמוסדות, יתאפשרו בכל שלבי העבודות. בסיום העבודות, תנועת הרכבות והרכבים באזור זה תחזור לשגרה.

במהלך התקופה של הפסקת פעילות הרכבת במקטע שבין התחנה המרכזית לתחנת הר הרצל, יינתן מענה לנוסעים באמצעות קווי התחבורה הציבורית באוטובוסים: 20, 21, 23, 24, 27, 29 שמסלולם יוארך עד התחנה המרכזית, בתדירות גבוהה.

בנוסף, יתווסף נתיב תחבורה ציבורית לאורך שד' הרצל, לשני כיווני הנסיעה. המעקף בשד' הרצל וחסימת הגישה לרח' הרב צבי יהודה יימשכו כפי שהיה עד עתה.

העבודות יבוצעו בימים א'-ה' במשך כל שעות היממה, ובימי ו' עד השעה 14:00.

התוואי האדום של הרכבת, זה הפועל כיום, יוארך בחלקו הצפוני מתחנת חיל האוויר בפסגת זאב, עד נווה יעקב, ובחלקו הדרומי מתחנת הר הרצל, עד בית החולים הדסה עין כרם. הצפי לפתיחת הארכה זו לנסיעה הינו ברבעון הראשון של 2023.

התוואי הירוק החדש הינו קו הרכבת הקלה השני שיוקם בירושלים והוא עתיד לחבר את שכונת גילה בדרומה של העיר, עד לגבעה הצרפתית השוכנת בצפון העיר, ויכלול שלוחות לגבעת שאול ולמלחה.

מטרת התוואי החדש היא יצירת רצף תחבורתי מתקדם ונוח שיחבר בין מוקדי עניין מרכזיים בעיר וייצר גישה נוחה ומהירה אל מוסדות ציבור, מרכזי תעסוקה ואטרקציות תיירותיות דוגמת קריית הממשלה, שלושת בתי החולים המרכזיים, קניון מלחה, גן החיות העירוני ועוד. הצפי לפתיחת חלקים מתוואי חדש זה הינו סוף שנת 2024, בואך רבעון ראשון בשנת 2025.