תאריך:  ז' בתמוז תשפ 2020-06-29
אורך: 31:56
המעבד והיוצר נאור כרמי, האיש מאחורי פרויקט 'צמאה' המצליח, משיב למבקריו בראיון מיוחד על ניגוני חב"ד וההצלחה האדירה שלהם, וביצוע ייחודי באולפן • צפו (המבקר)
דוא"ל שלך: דוא"ל של החבר:
הערות:
 הוסף תגובה+
הוסף תגובה+
שימ/י לב! תגובתך תאושר אוטומטית ולא תעבור סינון של העורך. אנא קרא/י את התגובה שוב לפני השליחה! במידה ותגובה זו תימחק בגלל ביטויים לא הולמים והכפשות, תחסמ/י אוטומטית ע"י המערכת ולא תוכל/י יותר להגיב במנגנון זה.
38
16
יוסי
03/07/2020
נכון שכולם יכולים לנגן נגוני חבד

אך יש לשמור על הדיוק ולא חלילה לשנות

כל שינוי/ זיוף זה לא הניגון האמיתי כבר

לניגון יש משמעות!!!

ופועל את פעולתו מבחינה רוחנית.

לכן יש להקפיד לנגן מדויק ולא לשנות חלילה.

זה כל חבד יודעת.

מי שנכנס לעולם הנגינה טוב שילמד עד כמה הניגון החבדי הוא קדוש. הרביים חיברו וזה לא סתם מנגינה.

יש לזה משמעות...

נגוני חבד הם קדש חיברו אותם אדמורי חב"ד

יסודותם בקודש היכל הנגינה הוא מקום גבוה בקדושה

וזה לא נכון לומר שהם לא שיכים לאף אחד

ידוע שניגון חבד מעמידים את הבית ואת בני הבית בקרןן אורה ובשל כך יש לדייק!!!!
יוסי | 03/07/2020
▾ דווח על תגובה זו  0 
15
א
03/07/2020
בושה וחרפה, איך אתה מדבר, יש עניין מאוד גדול לדייק בניגונים, אתה מדבר כאילו כל אחד יבוא ויעוות כמה בא לו, זה ניגונים קדושים שחיברו חסידים, לא סתם, חסידים דגולים, שמתוך הרגש הלב ישבו ושוררו ניגונים, ואתה בא, ובמחי יד הורס את הכל, מעוות את הניגונים שהם הלחינו, תתביש לך! ועוד אומר שזה לא בעיה
א | 03/07/2020
▾ דווח על תגובה זו  0 
14
רבקה
30/06/2020
צמאה זה פשוט עיוות נואי ומזעזע לניגונים קדושים.

תתבייש לך, נאור כרמי.
רבקה | 30/06/2020
▾ דווח על תגובה זו  -1 
13
חבדניק
30/06/2020
פשוט בושה!

לצערי כל החוז"בשים הופכים את חב"ד ללעג ולקלס

מדברים איך שבא להם והכי גרוע רובם משיחיסטים

אומרים שהם "לא חרדים אלא חבדניקים"

אז למי שלא יודע חב"ד היא החסידות הכי מחמירה שיש

וזה שיש קבוצה שלא מראים את עצמם כך לא צריך להתייחס אליהם

ומי שרוצה לראות חבדניקים אמיתים יכול להגע לכפר חב"ד

ושלא יראה את האלה עם ה"יחי" והכיפות סרוגות (שהם אולי25%מהכפר)

ולגבי "צמאה" הם מעוותים את כל הניגונים של האדמור"ים הקדושים! וחבל שיש כאלו שלא חושבים כך!
חבדניק | 30/06/2020
▾ דווח על תגובה זו  -1 
 
חבדניק הגון
30/06/2020
אולי לא תאהב את זה אבל המציאות היא שדוקא החוזבשי''ם והמשיחיסטים הם מהחלק היותר רציני וחסידי בחב''ד ועושים כבוד חסידי ואמיתי לליובאוויטש
חבדניק הגון | 30/06/2020
▾ דווח על תגובה זו  +1 
12
משה בן אברהם
30/06/2020
ל"חבדני"ק אמיתי" שהגיב לי, מה שאני כותב לך זה לא חלילה לפגוע (לא מכירים אותך אז אין פה הלבנת פנים) אבל אדם שכל כך מקפיד על קוצו של יוד בשו"ע מה משוטט באינטרנט?
משה בן אברהם | 30/06/2020
▾ דווח על תגובה זו  0 
 
חבדניק אמיתי
30/06/2020
שוטה לא פגעת בי בכלום, בסך הכל לשקר אין מה לענות לטענות האמיתיות...

ואני לא מקפיד על קוצו של יוד, הלוואי והייתי מקפיד, אבל יכול להיות שאתה אפילו יותר מקפיד ממני, ואני כלל לא בתמונה ולא הנושא פה,

רק כתבתי וציירתי תמונה איך יהודי חסידי אמיתי ובפרט חבדניק של פעם אמור להראות, הבנת מתוק?

תשמע ניגוני חבד מלפני 90 שנה ומדורות קודמים, למה כיום אין חבדניק אחד בכל החסידות שיכול לחבר אפילו ניגון אחד שמתקרב לניגוני חבד של פעם?

מאוד פשוט כי כידוע ניגון זה הרגשת הלב ולפי החיים הרוחנים של הבן אדם, פעם בליובאביטש הלכו צנוע כמו אמותינו הקדושות, והחסידים מעולם לא ראו מחזות כמו היום,

וכן כל הבית היה חסידי אמיתי, ולכן התפרצו מליבם כאלו ניגוני קדושים ממש מעולם העליון שנותן לך הרגשה גדולה של קדושה ואווירה אחרת, אבל כיום שהמצב אחרת רואים מחזות שלא אמורים להיות אצל היהודים אז כל האווירא וההרגש היהודי הטהור החסידי נעלם,

ולכן אין שום סיכוי בעולם שאיזה חבדניק ילחין ניגון שדומה לניגונים והיצירות המדהימות של פעם, על אף שהחסידים של היום כביכול "עסוקים בחסידות" ומדמיינים שהם תופסים מלאכים בלימוד ענינים עמוקים שהם רחוקים מזה מרחק שנות אור
חבדניק אמיתי | 30/06/2020
▾ דווח על תגובה זו  0 
 
משה בן אברהם
30/06/2020
1) יכול להיות שיש חסידים אמיתיים והם נחבאים אל הכלים מצד ''ביטול'' וכדומה ואין אני ואתה מכירים אותם. 2) היום המצב קשה כי אין רבי לעינינו הגשמיות, מי שרוצה להתקשר לרבי צריך להיות רוחני מאד מאד. 3) יש הרב אופן מירושלים (בגוגל ''ניגוני התוועדות עם הרב אופן'') אפשר לראות התוועדויות שלו. הרב גינזבורג מכפר חב''ד (אתר ''גל עיני'') יש לו ניגונים משלו. 4) גם אם אין חסידים כמו פעם זה לא שולל או מחליש את תורת חב''ד ותורת הרבי.
משה בן אברהם | 30/06/2020
▾ דווח על תגובה זו  0 
 
חבדניק אמיתי
30/06/2020
כל זמן שנשי חבד הולכים עם פיאה נוכרית ולבוש...

(אני לא יכול לפרט כי יחסמו התגובה)

וזה מה "שהעויבדים" של חבד, (שמנסים לחקות את העויבדים של פעם שהתפללו שעות עם ניגונים) אם נשים ולבושים כאלו אמורים לראות, ועם כאלו הם אמורים לחיות בבתים כאלו עם נשים כאלו, אז אין סיכוי שגדולת חבד האמיתית תחזור כמו בימי תפארתה בימי הרשב והמהר"ש וכו'

אין סיכוי להתוועדות אמיתית כמו פעם, ולא שייך שחסידים ילחינו ניגוני געגועים עמוקים ונוראים כמו פעם,

אתה יכול לחלום בהקיץ, אבל בלי קדושה וצניעות אין כלום, והכל דמיונות, כשמשפחה חבדית תיראה משפחה יהודית צנועה וקדושה וטהורה, עם אווירה של קדושה ולא אייפונים לכל ילד ובחור, אז חבד תחזור לימי תפארתה הנפלאים
חבדניק אמיתי | 30/06/2020
▾ דווח על תגובה זו  0 
 
משה בן אברהם
30/06/2020
פאה נכרית המשנה ברורה וכף החיים או''ח סי' ע''ה מתירים ''אפילו שער עצמה שחתכה וחבשה על עצמה'' לגבי אייפונים הרבי כתב שעל פי המשנה כל מה שברא ה' הוא לכבודו הטכנולוגיה נוצרה להפצת תורה, יש להפיץ שיעורי תורה ברדיו (והרבי הוסיף ''שיעור תורה ברדיו נכנס גם לבתים שדלתותיהם נעולות'') ע''כ הרבי עכשיו אגיד לך את דעתי נער בן 15 שרואה בתחנה נער בגילו עם אייפון צבעוני סרטים משחקים שליחת תמונות והודעות, ואומרים לו לך הכל אסור שב תשבור את ראשך בסוגיות קשות, מנין לנו שהוא לא יעבור מחר לעולם החילוני שנראה לו נוצץ ומבטיח, לכן צריך שיהיה מכשיר מאובטח ומסונן עם שיעורי תורה מענינים משחקים נקיים סרטים מספורי צדיקים זמרים חסידיים בלבד ולתת לו בהפסקות מהלימוד (נכון שיש משתמשים לא כראוי באייפון פרוץ אבל זה חוצה מגזרים וצריך לתקן)
משה בן אברהם | 30/06/2020
▾ דווח על תגובה זו  0 
 
חבדניק אמיתי
30/06/2020
אני לא יודע מה שאתה מתכוין שהם התירו פיאה אני אנסה לבדוק את זה,

אבל למיטב ידיעתי רוב הפוסקים ממש אסרו פיאה נוכרית גם כשהתחילה הפירצה, ואז לפני 150 שנה ויותר היה מדובר על פיאה של קש, שלא נראה יותר יפה מהשיער הטבעי, כיום כולא עלמא מודה שהשיער של הפיאה נראה יותר יפה מהטבעי ולכן לכולם זה אסור,

הרי כל הטעם של מצוות כיסוי ראש, כתוב בפוסקים שזה משום צניעות, ולא שיש לתורה משהו אישי נגד השיער שמחובר לגוף... שאם תכסה עם שיער שלא מחובר לגוף אז מתר, זה לא ככה, כמו שלא יעלה על הדעת לכסות את הרגל עם גרביים בצבע רגל, כך זה לא נורמלי להתחכם נגד התורה ולכסות שיער עם שיער,

זה פשוט בלוף וזיוף כל כך בולט, שאפילו הגויים מתפלאים מה החילוק, ולמה הנשים החרדיות מתעקשות ללכת עם פיאה כשיש להם שיער טבעי, הרי אם הנקודה זה לכסות את השיער היפה אז מה הועלת עם כיסוי שיער יותר יפה??? עד מתי לשקר והזיוף הזה? ואם אין בעיה עם שיער יפה וארוך אז למה צריך פיאה למה לא ללכת עם השיער הטבעי?

תלכו כבר עם השיער הטבעי שיותר צנוע...

ולגבי אייפונים אתה כלל לא צודק עם השיטה המטופשת, שכל מה שברא אלוקים צריך להשתמש בזה, כתוב שאלוקים ברא לכבודו, אבל לא שיש חיוב או שמתר להשתמש בכל מה שברא אלוקים, כי אלוקים ברא טוב ורע, ואלוקים ברא גם מועדונים ובתי ... ואלוקים ברא גם פצצות ועוד דברים, זה לא אומר שמתר וצריך להשתמש עם כל דבר שאלוקים ברא, אכן מי שיכול להשתמש באינטרנט להפיץ קדושה וטוב אז בסדר, אבל זה לא כל הצבור,

ואגב זה מגעיל הצביעות הזאת כאילו בגלל שיכולים להפיץ דברי תורה בטכנלוגיה אז כל חסידי חבד מנער ועד זקן אנשים נשים וטף צריכים לגלוש יומם ולילה באינרטנט? מה כולם שליחים מ770 שמפיצים מאמרים ויהדות באינרטנט???

על מי אתם עובדים? אתם מוכנים לתת להסתכל בהסטורייה הצפייה שלכם?...

אמרתי לא להפיץ תורה באינטרנט?? להיפך אני מסכים איתך שאלוקים ברא הכל לכבודו, אבל לא הכל מתר לנו מצד ההלכה, ולכן רק מי שעוסק בהפצת תורה באינטרנט ויש לו אתרים מיוחדים רק לו מתר להשתמש בזה, אבל אברך פשוט חבדניק שלא מפיץ כלום אז הוא צריך את האייפון?

בגלל ש10 אנשים מפיצים תורה באינטרנט אז 2000 אנשים צריכים להחזיק אינטרנט על סמך המפיץ הגדול? מה הקשר?

ולגבי נער בן 15, תלוי אם זה נער לא בישיבה שאכן רואים שאם לא ניתן לו כמו שאתה אומר, אז הוא יכול להתחלן אז אולי אתה צודק, אבל גם אז לא הייתי ממליץ לתת לו אייפון נייד וקטן שהוא יכול להתחבא עם זה, ויש חברים רעים ולך תדע, וכבר היה סיפורים לצערנו,

אלא כמו שאתה אומר לתת לו מחשב גדול ויפה במקום קבוע בחדר קבוע ועם סינון טוב, לא מידי פתוח שמשם יפול חלילה

אלא כמו כל סרטי 'ניצוצות של קדושה' ודברים כאלו מוזיקה וכו'

אבל לסתם נער חרדי בישיבה ונורמלי, אין שום צורך לפתוח לו דווקא את הפתח לזה, ומה שאתה טוען שאם יראה נער חילוני עם אייפון וכו' להיפך אם הוא מקבל חינוך טוב ואיכותי בישיבה ובבית, אין שום סיבה שהוא ירגיש נחיתי מול החילוני שהוא צריך את האייפון, אין שום סיבה, הכל זה במוח ובלב,

ולכן אם הוא בריא נפשית וחי בשמחה ולא מרגיש דיכאון ומופלה ובודד בישיבה, אז הוא לא אמור להתגרות מנער חילוני עם אייפון, צריך לחנך אותו לגאווה דקדושה שרק ירגש זכות שהבדילנו מהטועים,
חבדניק אמיתי | 30/06/2020
▾ דווח על תגובה זו  0 
 
בני
01/07/2020
אהלק חבדני''ק אמיתי. עוד אחד שמנסה להכפיש במסווה של אכפתיות
בני | 01/07/2020
▾ דווח על תגובה זו  0 
 
חבדניק אמיתי
01/07/2020
אין לך מה לענות, ואני מאוד רגיל לחסידי חבד "החדשים" שאין להם מה לענות לחסידי חבד "האותנטים והמקוריים" שניגוד אליכם החבדניקים האמתיים לא רוצים להמציא יהדות חדשה שמתעלמת מכל מיני סעיפים בשו"ע, וסותרת את עצמה והאידאולוגיה שלה
חבדניק אמיתי | 01/07/2020
▾ דווח על תגובה זו  0 
 
משה בן אברהם
01/07/2020
יקירי!! הרב לנדא האחרון ז''ל ובנו הרב לנדא שליט''א אב''ד ב''ב חסידי חב''ד ויחד עם זה נצמדים לכל תג של השו''ע [חבדני''ק שמזלזל בצניעות משול לחרדי שמזלזל בהחזרת חוב ששניהם צריכים לתקן את דרכיהם]
משה בן אברהם | 01/07/2020
▾ דווח על תגובה זו  0 
 
רונוששש
05/07/2020
וואאיי, מה הדיון המטופש הזה???

שכל אחד יהיה גאה בעדה שלו וזהו..!!
רונוששש | 05/07/2020
▾ דווח על תגובה זו  0 
 
דוד
30/06/2020
סליחה שאני מתערב,

אבל כידוע שתשובה הזו מה אתה עושה באינטרנט אין בה משום תגובה נכונה ואינה אלא הודאה בטענת הטוען לאמר אין לי מה לענות לך -מה אתה עושה באינטרנט
דוד | 30/06/2020
▾ דווח על תגובה זו  0 
11
בכג
30/06/2020
ניגוני חב"ד אולי לא שייכין לאף אחד. אבל לשנות אותם זה לא יתכן.

את הניגונים חיברו רבותינו נשיאנו וחסידים בעלי מס"נ ובעלי עבודה. כל תו ותנועה בניגון בעלי כוונה עליונה.

להגיע ולסרס ניגון עם 'הפרשנות של פלוני לניגון' כמוה להלחין שיר חדש ולקרוא לזה ניגון.

מעבר לזה, צריך לדעת שזה רק כלי לקירוב ואין זה תחליף לשמיעת עיבודים מדויקים.

הפרויקט עצמו עזר להרבה אנשים להתעניין בניגומים ולהחשף למקור.
בכג | 30/06/2020
▾ דווח על תגובה זו  0 
10
משה בן אברהם
30/06/2020
ל"חבדניק אמיתי" שהגיב על דברי, כל אחד מקבל מה' "ראש לדעת" ויש כאלה שהופכים זאת ל"ראש דלעת".
משה בן אברהם | 30/06/2020
▾ דווח על תגובה זו  0 
9
משה בן אברהם
30/06/2020
הרבי וניגוני חב"ד שייכים לכל יהודי. 2) מי שחושב שהוא חבדני"ק בגלל שיש לו זקן מלא וגרטל עבה וסבא שלו עמד מול הרבי בהתוועדות - טועה, מי שמתנהג באיכפתיות וחסד לזולת הוא נקרא חבדני"ק כי זה מה שהרבי רצה (הרבי כותב בהיום יום "מה תועלת בפעולה של חסידות ויראת שמים אם חסר העיקר - אהבת ישראל - ובנוסף לכך יש גרימת צער לזולת")
משה בן אברהם | 30/06/2020
▾ דווח על תגובה זו  0 
 
חבדניק אמיתי
30/06/2020
יש לך טעות, חבדניק זה אחד שמתנהג בעבודת השם בחסידות לפי הבעל התניא וכל אדמורי חבד עד הריי"ץ,

חבדניק זה מי שלא ממרה את פי רבו הרש"ב שמביא את איסור 3 שבועות ומקבל עליו את דברי רבו הרש"ב לא רק נגד המזרחי אלא גם נגד אגודת ישראל,

חבדניק זה מי שמתלבש כחסיד חבד בכל הדורות,

ולא כליטאי עם חליפה קצרה וכובע קנייטש, שככה התחליה ההשכלה השינוי בלבוש יהודי ארוך ללבוש גויים קצר,

חבדניק זה הקפדה על כל סעיף קטן משולחן ערוך יותר מהליטאים, כמו שרבינו הזקן חיבר במיוחד שולחן ערוך,

ולא רק לעסוק בחסידות 6 שעות ביום ולהזניח את העיקר לימוד נגלה,

חבדניק זה קדושה נוראה ולא קלות דעת של פיאה נוכרית ולבושי שחץ שנראים שהבגדים באים מהגויים,

וחבדניק זה גם אהבת ישראל בהחלט, אבל אהבת ישראל לא אומר לוותר על סעיפים והלכות מסויימות מהשולחן ערוך כמו ערבוביה בסעודות שבת בבתי חבד מסויימים בעולם וכו'
חבדניק אמיתי | 30/06/2020
▾ דווח על תגובה זו  0 
8
יואל
30/06/2020
אכן ניגוני חבד לא שייכים לחבד של היום, רואים ושומעים כאלו ניגונים קדושים ומרטיטים כמעט נפלאות הבורא,

ואני מכיר אחד שהוא בשיטת נטורי קרתא והוא אוהב הכי את ניגוני חבד, שר בכל שבת וכמעט בכל יום שק כמה ניגונים, ומתפלל עם ניגוני חבד,
יואל | 30/06/2020
▾ דווח על תגובה זו  0 
7
דוד
30/06/2020
חב"ד פשוט חיים והקיום שלהם הוא משנאה כבושה של עמי הארצות לתלמידי חכמים כבר 200 שנה, בזמן המח' כמובן שהיה התנגדות גדולה לחסידות כיון שהם הוציאו את עיקר היהדות מבית המדרש היינו התורה, בין אם הם צודקים ובין אם לא המחלוקת ודאי הרבה יותר מלגיטימית ובענין הרדיפות היו בשני הצדדים כידוע לכל וכמו בכל מחלוקת. אבל חב"ד כידוע זה הקיום שלהם,

ידע כל ליטאי שמשתתף בחגיגות השנאה של י"ט כסליו שכאשר הם שרים במתיקות "ואתה אלוקים תורידם לבאר שחת אנשי דמים ומרמה לא יחצו ימיהם" הם מקללים אותו ואת משפחתו ואת רבותיו

נראה לי שהם בדרך כלל לא אומרים את זה בקול, כי זה לא נעים לאוזן השומעים שהם בנויים ומקיימים את עצמם רק משנאה, אבל לפעמים מתפלק להם כמו שקרה לנאור כרמי בראיון

וכמדומני היה פעם שכמה זמרים ביניהם מב"ד ופריד שרו לפני פורים כמה שירי פורים וכששרו ונהפוך הוא פריד שר בצורה טבעית אשר ישלטו החסידים המה בשונאיהם עד שתפס את עצמו שהוא אמור לשיר היהודים...
דוד | 30/06/2020
▾ דווח על תגובה זו  0 
 
אליהו
30/06/2020
קודם כל אם יש בודדים שכביכול עסוקים בשנאה נגד ליטאים אז זה ממש בודדים, ולא מלמד על הכלל כולו,

שנית אתה צריך להבין את ההסטוריה של חבד כמו ההסטוריה של היהודים באירופה, שהנוצרים רדפו את היהודים בכל הזדמנות, עד שכל יהודי כמעט שנא נוצרי באופן טבעי עוד בלי לדבר וכלום,

הליטאים הכניסו את בעל התניא לכלא (שאגב החפץ חיים מביא את פסקיו במשנה ברורה)

ורדפו והלשינו על צדיקי חבד לגויים הרוסים, וכמו המשכילים שחיפשו אמרות מהתלמוד להוציא רע את היהודים בעיני הנוצרים, ככה המתנגדים הראו לרוסים חלקים מהתניא שכביכול זה פגיעה בגויים וכו'

זה היה ממש לרדת לחיי הרבי והצדיק ולקחת דברי תורה קדושים ולהעליל עלילות דם,

וכמו אלו שהרוא לגויים שבתלמוד כתוב: שאתם קרויים אדם ולא עכו"ם וכו' שכידוע יהודים סבלו בגלל המשומדים שהראו לנוצרים כל מיני קטעים של התלמוד

אחרי זה היה תקופה של שלום שהצמח צדק או המהרש נפגשו עם רבי איצלה מוואלזין ורבי חיים מבריסק וגדולי הליטאים למען חיזוק הדת, וכל הצדדים כיבדו את כולם והיה שלום ושלווה,

ואז הגיע אחרי השואה במקום שכל אחד יבנה את עצמו ונעסוק להרבות שלום בין כל החרדים אחרי אסון לאומי הסטורי כמו השואה, הגיע תקופה של אותו רב מבני ברק שהתחיל מחלוקת מחדש, ומילים שכאילו חבד זה נצרות וכו'

ולכן לא פלא שבחבד אחרי הסטוריה כזאת של רדיפות פיזיות ומילוליות שככה הם מגיבים על המתנגדים הליטאים
אליהו | 30/06/2020
▾ דווח על תגובה זו  0 
 
דוד
30/06/2020
אחרי שכתבתי את התגובה שלי לדבריך, קראתי שוב את תגובתך,

וסליחה אתה פשוט מוסת.... להשוות את רדיפת הגויים ליהודים זה טירוף מוחלט ורשעות מזוקקת,

כמעט שלא היה התנגשויות פיזיות חוץ מהפעם ההיא שבעל התניא דחף את עצמו בכח לוילנא, הם חיו בהאדיטש והליטאים לא היו שם

הראיה הגדולה לדברי שהרי אצל שאר החסידויות, אין מסורת כזו בכלל של סיפורים על רדיפות נוראות של מתנגדים, וכל הטרמינולוגיה הזו קיימת רק בחב"ד,

כנראה שא. הדברים לא היו כמו שחב"ד מתארים כרדיפות איומות פיזיות (היה כמובן את החרם עצמו אבל לא רדיפה פיזית) ב. אם היה משהו שאר החסידים לא עושים מזה ענין מה שנקרא "יצאו מזה" ויש להם יכולת להתקיים גם בלי לזכור את מוראות התקופה (אצל שאר החסידים זה רק נחיתות קלה מהליטאים ותו לא מידי) משא"כ בחב"ד, הוא אשר אמרתי מתקיימים על השנאה

כל הסיפורים האלה על הדרך שבה הם הלשינו היא בלי מקורות כי אין דרך לדעת את זה אלא רק מה שהסיתו אותכם מינקות עם סיפורי אלף לילה ולילה או שמא "סיפורי צדיקים"

וכמובן אם אפשר להשוות את זה לדרך שבה הלשינו על התלמוד זה הכי טוב.

טוב יעשו בחב"ד אם יתחילו לקרא את ההיסטוריה על הזמן ההוא משאר החוקרים ולא להתבסס על סיפורי צדיקים של מחניים, או הוצאות אחרות.... ודי בזה
דוד  | 30/06/2020
▾ דווח על תגובה זו  0 
 
מוישי
30/06/2020
דוד היקר, כדאי שתבדוק טוב טוב את ההיסטוריה לפני שאתה מביע עובדות לא נכונות.

1. רדיפות ומכות לחסידי חב''ד היו בכל עיירה כמעט מה'מסנגדים' עד שהגיע אדמו''ר האמצעי והורה לנתק כל קשר עם המתנגדים ואז נפתחו בתי כנסת נפרדים לחלוטין (הניתוק הוכיח את עצמו וההתנכלות פחתה), כדאי שתקרא את הספר כרם חב''ד של מונדשיין ותיווכח בקורות הימים ההם.

2. אתה מדבר על חינוך לשנאה -הביט וראה מי דיבר וחינך בדור שלנו לשנאה טהורה במסווה של 'איצטלא דקדושה' (ראש ישיבה מב''ב). הבריח התיכון שאיחד וחיבר ונתן להט לכל ה'דגלאים'-'עצניקים' היה שנאה ולעג לחסידות בכלל וחב''ד במיוחד, ואין להאריך בדבר המצער. ב''ה שבשנים האחרונות החלה להיות התפקחות בנושא.

3. אתה מדבר על חוסר אמיתות של ההיסטוריה החבדי''ת - לידיעתך, ההסטוריה של חב''ד הוכחה כאמינה להפליא, בשנת תשנ''ב (כמדומני) נפתחו הארכיונים ברוסיה ונמצא שם תיק החקירה של בעל התניא ומדהים לראות שכל פרשת ההלשנה המאסר והחקירה כפי שידועה לנו בהסטוריה של חב''ד מאומתת שם בדיוק נפלא (כמובן שכחסיד-דבריהם של רבותינו נשיאינו אינם נזקקים להוכחות מארכיוני הצאר הרוסי אלא זה כ''יהודה ועוד לקרא''). כל זה בשונה לגמרי מסילופי דברים וגיבובי שקרים ע''י 'חוקרים' למיניהם שביניהם כאלו שנודף מהם ריח של כפירה ורחוקים מיר''ש.

4. חסידי חב''ד לא מקללים ושונאים בפיהם או בליבם את הליטאים ולהפך- יש כבוד והערכה אמיתית לאנשי האמת שבהם (הגרש''ז אוירבך והגרב''ד פורברסקי למשל).

5. נראה מדבריך שההכרות שלך עם חסידות חב''ד ותורת חב''ד היא שיטחית מאד, ממליץ לך להעמיק בתורת חב''ד (תער''ב,תרס''ו,לקו''ש,מאמרי אדמור האמצעי,דרך מצוותיך, ליקוטי תורה,דבר מלכות כמובן) וחייך ישתנו לטובה באמונה, יר''ש ובכל המובנים.
מוישי | 30/06/2020
▾ דווח על תגובה זו  0 
 
משה בן אברהם
30/06/2020
אין שנאה לליטאים!!! ליטאי שיבוא לעשות שבת בבית חב''ד תאילנד יתקבל בכבוד ככל יהודי.
משה בן אברהם | 30/06/2020
▾ דווח על תגובה זו  0 
 
אליהו
30/06/2020
זה שאתה ליטאי עם הארץ שלא יודע מינימום הסטוריה זה לא אומר שאבות אבותיך לא היו בין המלשינים על הבעל התניא...

אתה שואל למה בחסידות אחרות לא היה כאלו דברים, למשל בברסלב כן היו, וזה ידעו שרדפו את ברסלב, ואכן בספרים של ברסלב כתוב על הרדיפות,

ואיפה שלא היה רדיפות גדולות אז כבר נשכח הכל, בחבד זה חסידות שכל דבר הם רשמו הכל זה בתאריכים מדוייקים, אתה לא תמצא כמעט חסידות אחרת שיכולה להגיד באיזה שנה ואיזה פרשה אמר האדמור הראשון שלהם התורה על הפסוק פלוני ואלמוני מלבד בחבד, ולכן בחבד שרשמו את כל הרדיפות והמאסרים שהיו לאדמורים שלהם אז יותר ידוע ובולט העניין,

למה שאני לא ישווה את הרדיפות של התמנגדים לרדיפת הגויים? לא אמרתי שזה דומה אבל הבאתי רק דוגמה,

כל העולם וכל הסטוריון מתחיל יודע שהמתנגדים מווילנא הלשינו על בעל התניא לגויים הרוסים, זה לא רשעות ורדיפה?

אתה יודע מה זה כלא רוסי מלפני 250 שנה??

אתה יודע איזה חילול השם וצרה זה?

מתר על פי הלכה לחסל מישהו על ידי שמוסרים אותו למלכות הגויים? למה? בגלל שהוא לא תלמיד הגרא אלא תלמיד הבעש"ט?

אתה חושב שהגויים ידעו לקרוא לשון קודש? מי אמר להם (אם לא המתנגדים הליטאים) שבתניא כתוב שהנשמה של הגוי פחותה מהיהודי או שאין לו נשמה בכלל?

תפתח וויקיפדיה על רבי שניאור זלמן מחבד, ושם תראה כתוב על ההלשנה של המתנגדים על הבעל התניא,

וויקיפדיה זה לא אנשים חרדים שכותבים אותה,

למשל בוויקיפדיה על הרש"ב מחבד כתוב שם דבר גנאי שקרה לרש"ב, שבחבד מעולם לא כתבו את זה מפורש, ולכן זה אני אומר לך סתם כדי שתבין שוויקיפדיה זה מהסטוריונים ולא חסידי חבד
אליהו | 30/06/2020
▾ דווח על תגובה זו  0 
 
דוד
30/06/2020
אני רואה שאת התגובה העיקרית דלי לדבריך צינזרו םה באתר וחבל.

עכ"פ הרדיפות נגד ברסלב לא היו מהמתנגדים אלא מהסבא משפולי ועוד

מה שכתבתי הוא שהיה מחלוקת והיו רדיפות אבל חוץ מחב"ד אף אחד לא "מתפרנס" מזה כבר 200 שנה

מקווה שיאשרו את התגובה הראשונה שלי על דבריך

ואגב אתה לא מכיר אותי ותראה כמה שנאה נשפכת ממך.... אבות אבותיך רדפו וכו'.... כן כן זה היחס של חב"ד למי שלא חושב כמותם
דוד  | 30/06/2020
▾ דווח על תגובה זו  0 
 
א
03/07/2020
תחפש בספרים מה קרה עם אותו אביגדור שהלשין על אדמוה''ז, בסוף ירד מהדרך ל''ע ונהיה שתיין, והיה מגיע כל פעם לי''ט כסלו אצל החסידים לבקש משקה משום שהוא גרם להם לחג הזה
א | 03/07/2020
▾ דווח על תגובה זו  0 
 
אליהו
30/06/2020
אני מבטיח לך שאני לא חבדניק, ובכל זאת רק כתבתי קצת הסטוריה, והשנאה אולי נשפכת ממך, אתה שוכח שאתה התחלת עם התגובה שחבד מכוונים, אשר ישלטו החסידים על שונאיהם, וכשהם שרים ואתה תורידם לבאר שחת, אתה כתבת את זה העללת עליהם שקרים, אז בסך הכל עניתי לך קצת...
אליהו | 30/06/2020
▾ דווח על תגובה זו  0 
 
דוד
30/06/2020
הלואי ואתה צודק

כל טוב!!
דוד  | 30/06/2020
▾ דווח על תגובה זו  0 
6
מענדי
29/06/2020
בושה!

לא מספיק שסילף ניגונים קדושים, עוד מצדיק את עצמו??!!
מענדי | 29/06/2020
▾ דווח על תגובה זו  0 
 
אלי גלבוע
30/06/2020
מילים כדורבנות!!!!
אלי גלבוע | 30/06/2020
▾ דווח על תגובה זו  0 
5
חבדניק
29/06/2020
אתה עושה סלט חצילים .... ניגוני חבד שייכם לחסידי חבד בדיוק ולכן חובה לדייק בנגינתם ולא לזייף אותם ולשנות אןתם וזה פלא שאדם שמגדיר את עצמו חסיד לא יודע דבר כל כך פשוט ידוע כמה שהאדמורים דייקו בניגונים ובלי קשר עים כל העבודים שעשיתם הרסתם את הניגונים וזה עוד לפני שנתתם לאנשים שלא שומרים שבת ובגילוי ראש ישירו את הניגונים הקדושים הללו
חבדניק  | 29/06/2020
▾ דווח על תגובה זו  0 
4
אבל אם בטעות...
29/06/2020
ניגון שחבד ניכסו לעצמם, הם ישר יצאו בכותרות "הנה גם המתנגדים כבר שרים את השירים שלנו".. מגוחך..
אבל אם בטעות ישירו בפונוביז' איזה | 29/06/2020
▾ דווח על תגובה זו  0 
3
ח
29/06/2020
ברור שהרעיון בא מהדיסק של ניגוני הרב יצחק גינזבורג
ח | 29/06/2020
▾ דווח על תגובה זו  +1 
2
אפשר לבקר את המבקר?
ספי
29/06/2020
כאחד שמאזין לך הרבה, הפעם התאכזבתי, לאורך כל הראיון אתה דברתה יותר מהמרואיין!!

הוא ניסה לומר משפטים שהיו נראים לי מעניינים ואתה עצרתה אותו כל הזמן.

אבל בסך הכל אתה בסדר..
ספי, IL | 29/06/2020
▾ דווח על תגובה זו  0 
1
א
29/06/2020
זו קצת חוצפה לומר שצריך לשנות את הנגון, זו טעות גדולה מאוד, תנסו לדייק, לא לשנות את הניגון לפי כמה שבא לכם כי אתם חושבים שיש במילא טעויות
א | 29/06/2020
▾ דווח על תגובה זו  0 
רוצה שהתגובות שלך יעלו אוטומטית? הירשם כעת ל"כיכר השבת"
סקר
 תוצאות