אאא

אתם מנסים לאכול בריא ועושים יופי של עבודה. תנו לנו לנחש: מן הסתם אתם בוחרים באורז מלא על פני לבן (או מוותרים על אורז לחלוטין). אך לדברי מריה מארלו, תזונאית וכותבת הספר "מדריך מזון המכולת האמיתי", בתרגום חופשי, יש פעם אחת שאכילת אורז לבן היא בסדר לחלוטין, מבחינה בריאותית: כשמשדכים לו קטניות, על כל סוגיהן. כן, בדיוק מה שאתם עושים בדרך כלל: מוסיפים לו אפונה, שעועית וכדומה.

הסיבה לכך היא שאורז לבן הוא פחמימה מורכבת, הגורמת בדרך כלל לעליה דרסטית ברמות הסוכר בדם ואז לצניחה. אבל כשמוסיפים לתערובת שעועית או אפונה, מורידים את האינדקס הגליקמי הכללי של הארוחה וכך שומרים על יציבות הסוכר בדם ומונעים את תחושת הרעב שמגיעה כעבור שעה.

האם זה מקנה לכם אישור לאכול קערות המלאות באורז מדי יום? לא. אבל אורז לבן ושעועית פעם בשבוע בערך? זה בסדר גמור וכדי שלא תסתבכו, הנה מתכון לאורז ושעועית אדומה ומתכון לאורז אדום ושעועית ירוקה, עלינו.