אאא

יוצרים ביוטיוב טוענים שכוכבי הרשת של הפלטפורמה זוכים ליחס מיוחד בכל הנוגע לפיקוח על הערוצים שלהם. על פי דוח של הוושינגטון פוסט אלה נהנים ממדיניות אכיפה הרבה יותר "גמישה" מזו של יוצרי יוטיוב מצויים. במילים אחרות, הטענה היא שמדיניות האכיפה של יוטיוב עושה איפה ואיפה בין המשתמשים בהתאם לפופולריות שלהם בקרב המשתמשים.

יוצרים שונים אמרו לוושינגטון פוסט ש"המלצות להורדת פרסומות" מסרטוני וידאו שהפרו לכאורה את חוקי האתר זכו להתעלמות תכופה מצד מנהלי הפלטפורמה כשהיה מדובר ביוצרים בעלי פרופיל גבוה. וזאת למרות שמקרים מסוימים הם עמדו במרכזן של שערוריות סביב תוכן שנוי במחלוקת שהוצג בערוצים שלהם. בעוד משלושת האחרונים נשללה בעבר הזכות להציג פרסומות בערוציהם, מספר יוצרי יוטיוב אמרו לוושינגטון פוסט שזכות זו הוחזרה להם לבסוף בזכות הפופולריות שלהם.

יוטיוב עושה הרבה כסף מפרסומות, ויוצרי יוטיוב הבכירים אחראים לחלק גדול מכך. היוצרים המצויים, שרואים תכופות כיצד לאושיות יוטיוב מוחלקות שערוריות שרק מגדילות את נפח הפרסום שלהן, מכירים בכך שיש ליוטיוב תמריץ להעדיף את אלו להם מיליונים רבים של עוקבים. רוברטו בלייק, יוצר ושדרן יוטיוב פופולרי שעוסק בתעשיה, אמר לאתר The Verge שבעוד היחס המועדף שניתן ליוצרים המפורסמים יותר מהווה סטנדרט כפול, "אין זה נדיר שהמרוויחים המובילים זוכים להקלות ופטורים."

"למרות שעצוב להודות בכך שלא כל היוצרים מקבלים יחס שווה, אני חושב שעלינו להכיר בכך שהנורמות המקובלות בחברה שלנו ככלל, תקפות גם לעולם האינטרנט," אמר בלייק. מנהלי יוטיוב אישרו בעבר שיש להם רמות אכיפה שונות להסרת סרטונים ולעשיית רווח מהם. ליוטיוב "סטנדרד גבוה יותר בכל הקשור לעשיית כסף," כך אמרה מנכ"לית יוטיוב, סוזן וויצ'יצ'קי ליוצר היוטיוב אלפי דייס בשבוע שעבר, והוסיפה ש"חלק גדול מזה" בא בתגובה למפרסמים.