אאא

הוכרעה התחרות בין אל על וארקיע על הקו לבנגקוק: ארקיע מפסיקה את טיסותיה לתאילנד. ב־25 באוקטובר תהיה טיסתה האחרונה מתל־אביב, ועם שובו של המטוס הוא יוחזר לחברה שממנה חכרה אותו.

ארקיע טוענת אמנם שתשוב לתאילנד כשתקבל את מטוסי האיירבוס רחבי הגוף החדשניים, 900־A330, אבל לפני שבועיים אמר יו"ר ארקיע כי העסקה, שאמורה הייתה גם לאפשר לה לפתוח קו לצפון אמריקה, נמצאת ב"השהיה" עד שהחברה תבצע התאמות לפעילותה בעקבות סגירת שדה דב.

עד לפני כשנה, אל על הייתה מונופול בטיסות ישירות לתאילנד, והמחירים היו מאוד גבוהים. היא גם מפעילה קוד משותף עם תאי איירווייז, ומונעת ממנה צורך לטוס לישראל. אף שטסים רבים בין המדינות עושים זאת עם חברות זרות ועצירות ביניים, הקו הישיר פופולרי מאוד.

אל על מפעילה בקו עד 6 טיסות בשבוע. כשארקיע נכנסה לקו, שבו הפעילה 2 טיסות בשבוע, היא הבטיחה מחירים תחרותיים ואכן הייתה זולה במאות דולרים. אך אז גם אל על, שבה ההיצע גבוה יותר, הצניחה מחירים, והכדאיות של ארקיע פחתה. פער המחירים הצטמצם, ולעיתים טיסות אל על, שהחלה להפעיל בקו טיסות "לייט", היו אף זולות יותר.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

כך, למשל, טיסה בארקיע בין 30 באוגוסט ו־19 בספטמבר מוצעת ב־641 דולר, עם מזוודה, ובאל על בתאריכים דומים המחיר הוא 627 דולר בלי מזוודה או 792 בשירות מלא (עם מזוודה והזמנת מושב). טיסת ארקיע ב־23 בספטמבר וחזור ב־5 באוקטובר עולה 840 דולר, ובאל על בתאריכים דומים 748 דולר בלי מזוודה ו־913 בשירות מלא.

הצפי, אומרים בענף – כפי שקרה כשאל על טסה לאילת וגרמה לירידת מחירים – הוא שבעקבות יציאת ארקיע מהקו המחיר באל על יזנק. כרגע החברה מוכרת כרטיסים הלוך ושוב לנובמבר, עבור 627־1,138 דולר ללא מזוודה, או 792־1,252 בשירות מלא.

בינואר־יוני הטיסו השתיים בקו ת"א־בנגקוק־ת"א כ־126 אלף איש, גידול של כ־11% לעומת ינואר־יוני אשתקד. ב־2018 כולה הן הטיסו כ־223 אלף נוסעים, רובם באל על. מספר הנוסעים הכולל לתאילנד, כולל בטיסות עם חניות ביניים, גבוה בהרבה.