אאא

רכבת ישראל מתמודדת עם העומס באמצעות קרונות עמידה מיוחדים. לפי הרכבת, ביום ראשון הקרוב יחל פיילוט ראשון מסוגו, בשיתוף פעולה עם משרד התחבורה, במסגרתו ישולבו שלושה קרונות דו-קומתיים שיוסבו לנסיעה פרברית.

במסגרת הפיילוט, פורקו הכיסאות והשולחנות מהקומה התחתונה, ובמקומם הותקנו מושבים מתקפלים בכמות זהה, ומאחזי יד לנסיעה בטוחה גם בעמידה. הקומה העליונה נשארה כשהיתה.

השינוי - כך טוענים ברכבת - יאפשר הגדלת מספר הנוסעים בכל קרון בכ-20%, וכן כניסה ויציאה מהירה מהקרונות.

הקרונות ישולבו בקו הפרברי (בנימינה-רחובות), על בסיס ניתוח התפלגות זמני הנסיעה שהעלתה כי זמן הנסיעה הממוצע בו עומד על כחצי שעה. הפיילוט יבוצע בשיתוף הנוסעים והם יוכלו להעניק משוב מיידי דרך טופס מקוון, אליו ייכנסו דרך QR קוד שיפורסם בקרון וברציפים. בהמשך, מדגישים ברכבת ישראל, יורחב הפיילוט. ומה עם נוחות הנסיעה של הנוסעים?